עין סוכות

עין סוכות הוא ממעיינות השכבה הגדולים והמרשימים בצפון בקעת הירדן,

הוא נובע מזרחית לכביש 90 באיזור הפורה בין שדמות-למחולה סמוך לגדר הגבול עם ירדן

בשנת 1980

12 שנה לאחר הקמת הישוב הראשון בבקעה היאחזות נח"ל מחולה נבנה המאגר בסמוך לנביעה ,בקוטר של כ-20 מטר לצורך השקיה וחקלאות באיזור

כיום המאגר מוקף בקנה מצוי ובבריכה הסמוכה ניתן לשבת לצד הנביעה

המעיין קיבל את שמו מהעיר סוכות המוזכרת במקרא ונמצאת בסמוך, העיר סוכות מזוהה עם העיירה הירדנית דיר עלא שנמצאת בשפך היבוק, כ-20 קילומטרים דרומית לעין סוכות.

בסמוך למעיין נמצא תל ארכאולוגי שאת  שרידיו ניתן לראות עד היום.

שווה לדעת..

בריכת המאגר- בריכה גדולה באורך של כ-60 מטר וברוחב של כ-30 מטר.

עומק המים-עמוק מאוד.

בריכת הנביעה– 6 מטר אורך וכ־4 מטר רוחב

עומק המים –30  סנטימטר.

צלילות המים- צלולים ונקיים.

טמפרטורת המים- קרירה.

מרחק מהרכב- אין

מקום ישיבה מחוץ למים-ברחבת העפר הסמוכה לבריכה.

צל- אין

עונה מועדפת- מתאים לכל עונות

ניקיון האזור- נקי בדרך כלל.

הבערת אש- מותרת.

עונה מועדפת: מתאים לכל עונות

מפת סימון שבילים: מספר 6-5 – בקעת הירדן ומזרח השומרון

איך מגיעים?

כביש 90 בקטע הכביש שבין היישובים שדמות מחולה ומחולה מוצב שלט תיירות חום המורה על עין סוכות פונים ימינה (למגיעים מדרום)  או שמאלה (למגיעים מצפון)

שביל האספלט יקבל אתכם ועם הזמן הופך להיות מעט משובש ככל שמתקדמים בו. לאחר כמה דקות של פיתולים מגיעים לפיצול ופונים ימינה

הגעה בג'יפ

לאחר נקודת הפיצול והפניה ימינה פונים שוב ימינה לפני גדר הגבול תקבל את פניכם דרך עפר המגיעה עד למעיין. דרך זו לא מומלצת לרכב פרטי!

הגעה ברכב פרטי

לאחר שפניתם ימינה אחריי הפיצול המשיכו ישר לכיוון גדר הגבול  בסיום הדרך עיקפו את מחסום הברזל מצידו השמאלי לשביל עפר צידי העובר בתוך השדה החקלאי. כשדרך העפר נגמרת יש לעלות בזהירות חזרה לכביש האספלט שצמוד על גדר המערכת ולפנות ימינה כמה דקות תבחינו בקני הסוף מצד ימין שלכם ובשביל עפר המוביל ישירות למעיין.